Nya RANGER Diesel

Durable. Dependable. Capable.

Polaris presenterar den helt nya RANGER Diesel 2019, utvecklad speciellt för marknader i Europa, Mellanöstern, Afrika, Australien och Nya Zeeland. Debuterar hos återförsäljarna i vår, den nya RANGER Diesel omdefinierar förfining med introduktionen av en helt ny dieselmotor och uppdaterad chassi, tillsammans med en god nivå av komfort och köregenskaper som gör den ännu mer hållbar, pålitlig och kapabel.

Pressrelease

Förbättrad prestanda med helt ny dieselmotor
Den nya RANGER Diesel är gjord för att uppfylla de högsta standarderna under de kommande åren. Den helt nya tre-cylindriga Kubota-dieselmotorn är den mest kraftfulla motorn i sin klass, som levererar 24,8 hästkrafter och 40,8 ft.lb vridmoment. Den ger också mer konsekvent kraft och bättre vridmomentfördelning för en jämnare gång. Den nya motorn ger också lägre ägandekostnader tack vare över 200 timmar mellan serviceintervallerna, plus en längre filterlivslängd och lägre oljeförbrukning. Med den högsta topphastigheten i sin klass på 65km/h, är RANGER DIESEL byggd för tunga last och långa sträckor.

Förbättrad ergonomi med det uppgraderade chassit

Den yttre designen fångar kärnan i RANGER med en aggressiv stil med sitt helt nya one-piece-chassi. Mer robust med reducerad flex. I kupén har RANGER Diesel förbättrat ergonomin för god komfort; Det bredare chassit ger utrymme för tre personer med mjukare stolar, ökat förvaringsutrymme och mer benutrymme för att enkelt komma in och ut ur fordonet. Med alla förbättringar som är resultatet av kundernas önskan har den nya RANGER Diesel utvecklats för lägre motorbrus i hytten och uppgraderad teknik som en ny digital mätare för ett snyggt utseende och känsla.

 

Byggd för jobbet till hands med klassledande möjligheter
RANGER Diesel är byggd för jobbet till hands och alla jobb efter det. Med 1134 kg dragkapacitet och 720 kg nyttolastkapacitet skrapar man bara på ytan när man säger “kapabel”. Ranger Diesel har också högsta markfrigång i sin klass på 33cm – en ökning med 20% från föregångaren.

Äkta on demand-teknik
Den nya RANGER Diesel har on-demand fyrhjulsdrift (AWD), vilket innebär att alla fyra hjulna kopplas in automatiskt när fordonet behöver mer fäste och återgår till tvåhjulsdrift när den inte gör det. Den elektriska servostyrningen (EPS) gör att du kan köra hela dagen med mindre trötthet och Polaris installerade också teknik som motorbromssystemet (EBS) med Active Descent Control (ADC) som sköter bromsningen nedför för smidiga och kontrollerade körningar i branter utför med eller utan en last.

Fler av de rätta verktygen
Polaris är stolt över att kunna erbjuda över 200 tillbehör till nya RANGER Diesel. Från hyttsystem till vinschar och plogar finns ett tillbehör som väntar på att göra RANGER-arbetet ännu tuffare och smartare. Ranger Pro Shield Cab System erbjuder tre gånger bättre dammförsegling än konkurrenterna, med flera vindrutor, dörrar, bakpaneler och takalternativ för alla situationer. RANGER Diesel är bättre rustad än någonsin för att fungera tillfredställande året runt!

 

RANGER line-up 2019:
RANGER 570 in Sage Green
RANGER 570 with EPS in Sage Green
RANGER EV in Avalanche Grey
RANGER XP 1000 EPS in Sage Green, White Pearl
RANGER XP 1000 EPS ABS in White Pearl
New RANGER Diesel in Sage Green

Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det. Acceptera Läs mer